Prima pagină > Uncategorized > Mădălina Manole sau Fata cu părul de foc

Mădălina Manole sau Fata cu părul de foc

Eu am crescut cu cîntecele și glasul melodios al Madălinei Manole de la TVR1 cînd eram mică. Vestea despre sinuciderea ei am aflat-o cind stăteam la coadă să depun actele pentru viza românească , cînd niște cetățeni foarte binevoitori iși permiteau să critice cu acid sulfuric gestul neiertător care l-a facut artista cu cuvinte de genul „Uite s-a sinucis ca proasta – avea casă , mașina , soț , un copil , faima , bani, ce vroia mai mult de la viața asta ??? … Eu nu am nici un drept moral să o judec (nici eu și nici voi ) și nici nu am să o fac , nici nu am să-i caut vreo motivație pentru gestul făcut, pentru că cuvintele sunt de prisos.
Nu am văzut demult atîta durere…

Omul simplu e ceva , pe cînd artistul e altceva, care nouă muritorilor de rînd ne este enorm de greu să-l înțelegem. Mădălina Manole a oferit lumii întregi ceea ce avea ea mai de preț – sufletul său. A rupt bucăți din el și l-a dăruit publicului. În schimb nu cred că aștepta bani, ci aplauze și dragoste – asta e răsplata cea mai prețuită a unui artist. Voi, consumatorii de artă și critici duri ai acestui gest strigător la cer, ați ascultat cîntecele ei pentru a înțelege suferința și imensa durere din sufletul ei din ultimii ani ???

Mădălina Manole a purtat o mască fără fisuri, o mască a fericirii la care a fost condamnată, pentru că o vedetă „TREBUIE” și este obligată să fie ideală : femeia și soția absolută , o mamă desăvîrșită, cu o reputație impecabilă , o soră și un copil perfect . Standarde pe care le stabilim noi – ascultătorii sufletului pus pe tavă , pentru că nu acceptăm să idolatrizăm artiști care fac aceleași greșeli ca și noi. Standarde care sunt greu de realizat în viața de zi cu zi. Această stea obosise să mai fie perfectă.
Mie milă de disperarea părinților care sunt la capătul durerilor , mi-e jalnic de milă de soțul ei al cărui suflet a ramas gol . Sunt oameni ale căror lacrimi sau uscat , iar în urmă nu le-a rămas decît o durere surdă .
Acest suflet răscolit al muzicii românești și-a scurs viața între alint și amor , și-a pus povestea pe cintec și în el s-a ascuns , însă puțini au înțeles . Madălina Manole a fost și va rămâne o stea care a hotarît să ardă ca o stea , aceasta i-a fost ultima dorința : De a rămâne în sufletele noastre mereu tînără și frumoasă.

Acum cînți printre îngeri și să îți fie sufletul scăldat în sunetul muzicii pentru care ai trăit…

  1. 18 Iulie 2010 la 4:25 pm

    da, neînţeles gest dar care a zguduit o ţară întreagă, a răscolit lacrimile tuturor.

  2. Olia
    18 Iulie 2010 la 10:47 pm

    foarte frumos, Oleasea! Bravo!
    Sunt sigură că fiecare artist ar vrea,ca după moartea sa, să se vorbească astfel de el.

    • 19 Iulie 2010 la 12:03 am

      Merci beaucoup Olia
      Avem mulți artiști însă puțini din ei merită cu adevarăt să fie numiți astfel.

  3. 28 Iulie 2010 la 1:37 pm

    Hi!….I was searching on internet and I found your web design blog…..it is really interesting…keep it up….look forward toread more from you

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

